La finele unei ierni destul de liniștite, cu un campionat important (Flextreme) și un eveniment special (World Cup) care au reunit elita sim racingului mondial, două mari comunități încearcă să-și facă loc cu coatele în ierarhie și să se plaseze imediat sub vedeta SRO eSports.
În 2022 am avut două serii care au propus formate similare de anduranță (5 etape a câte 6 ore) – Coach Dave 1000 și ADAC Professional Trophy. Ambele au avut calendare suprapuse peste SRO eSports, din primăvară până în toamnă. Apoi, s-a așternut o relativă acalmie, pe care s-a fundamentat succesul conceptului VCO x LFM Flextreme – ceva mai variat ca balast, ca alegere a mașinilor, chiar și ca durată a etapelor. S-au reamestecat cărțile, a venit ESL R1 și a luat crema din iRacing și ACC, a trecut și Virtual Le Mans 24h, iar acum parcă toată lumea s-a trezit deodată la viață, precum ghioceii.
Primii care au mutat au fost Racing Club International, o comunitate vastă, însă lipsită de vreo propunere-fanion, rezervată elitei. Asta s-a schimbat odată cu anunțul seriei 6h eSports, cu premii de 11.000€. În paralel cu aceasta, mai multe divizii ale unei competiții paralele pentru amatori urmează același calendar, cu o zi mai devreme. Etapa de deschidere a avut loc la Kyalami (5 martie), unde România a fost reprezentată de gruparea West Competition Racing cu două echipaje – un BMW clasat pe 25 (Apostol/Miclea/Jonkers) și un Aston Martin pe 33 (Hemming/Tol/Juknevicius). În competiția RCI fără premii au evoluat Alex Poamă, George Roșu și Vasi Grama (Split 1), respectiv Ionuț Bușilă și Vlad Vasiloni (Split 2).
După ce majoritatea echipelor cu pretenții s-au angajat deja în campionatul RCI, a venit anunțul LFM referitor la un nou campionat de anduranță. Surprinzătoarea absență a unor echipe din RCI a părut suspectă, deci se poate presupune că au avut informații anticipate despre apariția Virtual Endurance Masters. Un calendar mai lung (8 etape, până în noiembrie), premii de 15.000€ și etape de 8, 12 și 24 de ore reprezintă argumentele acestui concept. West Competition Racing se numără printre echipele invitate și va alinia două mașini. Prima rundă este programată sâmbătă, 18 martie – Watkins Glen 8h. Pentru echipa românească vor concura tripletele Apostol-Simion-Fischer și Hemming-Tol-Wong.
Dacă RCI eSports poate fi considerat un antrenament util pentru SRO, nu același statut este vizat de VEM. Totuși, aglomerația acestor organizatori (și categoric vor urma și alții!) nu a fost gustată de echipele cărora li se arată două perspective: fie te extinzi și mai contractezi oameni, fie alegi să absentezi. You pick your battles.
West Competition Racing au ales oarecum prima variantă, punându-l drept cap de afiș în prima mașină din VEM pe ultimul venit în mercato – Geert Fischer. Cea de-a doua mașină va fi lipsită de pretenția unei lupte la titlu, căci nu exista posibilitatea de a fi la fel de competitivă ca primul line-up. Desigur, aceste planuri se fac în contextul luptei deschise pentru calificarea la SRO până pe 29 martie, după care s-ar putea ca programul unora să devină, din păcate, mult mai lejer. Astfel, VEM și alte serii viitoare ar putea deveni refugiul pentru SRO rejects, etichetă care li se va aplica multor sim raceri de mare valoare când doar 24 de locuri sunt disponibile la fiecare disciplină.
RCI 6h eSports – Etapa I | VEM – Etapa I | Precalificări SRO IGTC |
---|---|---|
Apostol/Miclea/Jonkers | Apostol/Simion/Fischer | Nicolae/Apostol/Jonkers |
Hemming/Tol/Juknevicius | Hemming/Tol/Wong | Essa/Mitropoulos/Juknevicius |