Câștigătorii curselor mari de anduranță din acest an

SRO eSports IGTC: Campioni – McLaren Veloce WCR P5 Silver

2022 a fost un an dificil pentru universul SRO eSports, carte de vizită a mediului Assetto Corsa Competizione. Chiar dacă povestea cu influența lui James Baldwin pe Twitter la finala din 2021 a fost dată uitării și pilotul britanic a continuat să-și vadă de treabă (adică să domine), discuțiile din acest an s-au axat pe atacurile cibernetice. Cele trei serii continentale de anduranță au fost comasate, puțin political correctness a rămas doar o notă de subsol în clasamente, iar la vârf am avut o luptă a tuturor greilor.

Lamborghini și-a anunțat intrarea în ACC cu echipa oficială printr-un succes surprinzător la Bathurst, etapă întârziată cu o lună. Decalajul a permis apariția pachetului american de piste, așa că Laguna Seca a lăsat loc pentru infield-ul de la Indianapolis, unde trupa lui Baldwin s-a impus. Crucial avea să fie abandonul unicornilor, care a făcut ca victoriile lor ulterioare să nu fie suficiente pentru un asalt la titlu. Spa 24h a fost un experiment eșuat la data programată inițial, dar parcă mai mult sens a avut ca rundă decisivă. O idee de ținut minte pentru anul viitor. BS+ Competition au urcat pe podium în 4 din cele 5 etape și au ratat titlul pentru doar 5 puncte.

West Competition Racing a avut emoțiile debutului doar până la momentul startului de pe Mount Panorama. La prima apariție pe marea scenă a IGTC, a puncta (Top 15 din 23la categoria Silver) era deja un prag important, un obiectiv definit cam ca evitarea retrogradării la revenirea Rapidului în prima ligă. Realitatea din teren a schimbat imediat coordonatele: WCR a încheiat pe un fantastic loc secund la Bathurst, apoi a înregistrat trei clasări succesive pe 10, fiecare cu sentimentul că se putea obține chiar mai mult. În fine, la Spa au strălucit din nou Victor Nicolae, Sebastian Apostol, Dragoș Simion și Andrei Miclea, luând sosirea pe 4.

Un exercițiu de imaginație efectuat la finele sezonului a arătat că dacă echipajul WCR ar fi fost înscris la categoria Pro, nu Silver, tot ar fi punctat în fiecare cursă. Așadar, oricâte minusuri ar avea organizarea SRO eSports, situația e clară pentru toți greii din ACC: vor fi aici și la anul, mai ales când premiile sunt considerabile. Rămâne de văzut unde vor fi repartizați ai noștri (după ce au încasat 1000€ cash și 350€ în produse), care ar prefera să mai stea un an la Silver și să vizeze titlul. Doar că nu e pe alese.

  1. Bathurst 12h – Lamborghini oficial (Sheratt/Simonini/Giglioli) WCR P10 Overall
  2. Indianapolis 8h – McLaren Veloce (Baldwin/Murphy/Boothby) WCR P13 Overall
  3. Suzuka 10h – McLaren Veloce (Baldwin/Murphy/Boothby) WCR P13 Overall
  4. Kyalami 9h – Unicorns of Love Mercedes (Gronewald/Tauscher/Pfeffer) WCR P15 Overall
  5. Spa 24h – Unicorns of Love Mercedes (Gronewald/Tauscher/Pfeffer/Schoniger) WCR P10 Overall

Coach Dave 1000: Campioni – Simware.PRO WCR P4

Cea de-a doua mare serie de anduranță din 2022 a fost cea mai bună școală pentru WCR, care a aliniat un echipaj-fanion (Nicolae/Simion/Miclea) și unul fără presiune (Apostol/Pașa/Tufeanu). Ambele au performat peste așteptări, dar glass half empty e că puteau face chiar mai mult într-un calendar propice BMW-ului M4 GT3. Colecție de penalizări la Imola, un podium ratat în ultimul tur la Nurburgring și victoria scăpată printre degete la Monza puteau reprezenta pretexte pentru clișee declarative, însă degeaba te lauzi cât înveți din anumite lecții dacă faptele n-o arată. Iar execuțiile perfecte ale WCR în anumite curse din a doua parte a anului dau semnalul corect, recompensat cu 200€. Pour la bonne bouche, sezonul s-a încheiat cu depășirea aceea a lui Victor la Dairé McCormack în ultimul viraj al ultimului tur.

  1. Barcelona 6h – Simware.PRO Bentley (Bykov/Abuladze/Ogorodnikov) WCR P13
  2. Imola 6h – Williams eSports Bentley (McCormack/van de Velde/Rodrigues) WCR P37
  3. Nurburgring 6h – Yas Heat Porsche (Wojtyna/Malinowski/Honzik) WCR P8
  4. Silverstone 6h – Yas Heat Porsche (Wojtyna/Malinowski/Honzik) WCR P7
  5. Monza 6h – Race Anywhere BMW (Vornam/Kareckas/Nogueira) WCR P2

ADAC Professional Trophy: Campioni – Williams eSports WCR P18

Formatul seriei patronate de ACR-ul german a fost frustrant pentru echipele care au legături create cu un constructor anume. Astfel, n-am văzut nici Veloce, nici BS+, nici FDA sau Automobili Lamborghini pe grilă, ci doar echipele care și-au permis să jongleze între modele în acest concept aparte (în sensul rău, am zice), în care la fiecare rundă puteai alege altă mașină (evident, cea mai potrivită cu acea pistă). Valoare comparabilă cu CD1000, dar WCR de această dată nu a pătruns în Top 10 și s-a consolat cu un premiu consistent (200€) și cu cel mai rapid tur al finalei transmise într-un cadru festiv, la ADAC SimRacing Expo.

  1. Austin 6h – Unicorns of Love Audi (Schoniger/Pfeffer/Tauscher) WCR P25
  2. Bathurst 6h – Triton BMW (Blajer/Wojtyna/Charkot) WCR P30
  3. Spa 6h – Yas Heat Honda (Boothby/Malinowski/Statsenko) WCR P14
  4. Kyalami 6h – Williams eSports Porsche (McCormack/van de Velde/Rodrigues) WCR P11
  5. Nurburgring 6h – Williams eSports BMW (McCormack/van de Velde/Rodrigues) WCR P23

Simgrid x VCO World Cup – Kyalami 12h: Campioni – SMP Racing WCR P20

Dacă în 2021 conceptul Cupei Mondiale a fost un campionat cu 5 etape, de această dată s-a recurs la ideea ”winner takes all” într-o singură zi. N-a fost de acord tehnologia, iar potul s-a împărțit în două. Cursa a fost întreruptă de două ori, după 6 ore și jumătate luându-se decizia de a nu mai risca un restart. SMP Racing tocmai trecuseră de Audi-ul Williams eSports care dominase primele ore și a obținut un succes surprinzător, iar steagul roșu a regăsit echipajele primei echipe românești invitate la World Cup pe locurile 20 (Aston) și 21 (BMW). Adică primul deasupra liniei care delimitează premiile în bani și primul sub linie. ”Rejucarea” pentru ceilalți 5000$ a fost planificată pentru data de 28 ianuarie 2023.

VCO x LFM Flextreme

BS+ a fost printre puținele echipe mari care au lipsit de la apel la Cupa Mondială, iar asta pentru că s-au concentrat pe organizarea a ceea ce toată lumea aștepta: un campionat puternic de iarnă, în perioada pe care n-o domină acțiunea propusă de SRO eSports. Raza de soare e reprezentată de unicele curse importante care nu sunt cu modele GT3. Și chiar dacă uneori e tot cu GT3-uri, dinamica balastului adițional tot dă sare și piper într-o lume destul de imitativă.

  1. CotA 9h – Williams eSports Lamborghini (McCormack/van de Velde/Rodrigues) WCR P18
  2. Monza 9h – Race Anywhere Lamborghini (Kareckas/Victor Nicolae/Pryde) WCR P22
  3. Restul etapelor (3-6) vor avea loc în 2023: una cu Porsche 992 Cup, una cu BMW M2 CS Racing și încă două cu modele GT3

Doar în aceste competiții, WCR a strâns 147 de ore de cursă în 2022, fără a socoti pregătirea, antrenamentele, calificările și echipajele secundare.

Unde au mai performat românii în acest an

Victor Nicolae a revenit în două campionate marcante pentru el în 2021, concurând din nou în Alpine eSports Series și BMW SIM Time Attack. În seria constructorului francez s-a clasat și de această dată în Top 10, în timp ce finala BMW de pe Oulton Park a fost decisă printr-un contact cu Isaac Price (BMW G2 eSports). În ultimele luni ale anului a început o nouă ediție a Logitech McLaren G Challenge, unde West Competition Racing a fost reprezentată până acum de:

  • Marco Jonkers, care a obținut calificarea în marea finală de 16 a regiunii EMEA după cinci curse aferente Split 1;
  • Andrei Miclea, care s-a oprit în finala Split 2 după un incident;
  • Sebastian Apostol, care a ajuns până la Knockout #4 în Split 2.

Încrederea piloților WCR în forțele proprii a fost educată în primăvara acestui an prin participările meritorii în seriile patronate de Nxtgen Racing (Victor Nicolae P2), GT Omega (P3) și Next Level Racing. Ulterior, aceștia s-au mai remarcat în European Racing Series (3 victorii pentru Sebastian Apostol) și World Pro Racing (Sebastian Apostol P3, o victorie). Victor Nicolae a mai obținut un succes în seria SOP Motorsport GTWC alături de Grantas Kareckas.

Tot acest text s-a axat pe evoluțiile dintr-un singur simulator, cel în care a fost activitatea cea mai intensă pe plan internațional, dar și intern. Totuși, au mai existat performanțe notabile în rFactor 2, despre care am vorbit aici, dar și câteva știri din iRacing, unde echipele Zecarul și Walk Racing au ținut steagul sus.

Ce urmează la început de 2023

Bineînțeles că nimeni nu stă departe de simulator în noul an: Week 1 se va încheia cu etapa a treia a Flextreme sâmbătă și finala SOP GTWC duminică. Week 2 începe cu Racing League Romania BMW GT Challenge luni și primul knockout din Split 3 la Logitech G Challenge. Totodată, demarează un nou sezon LFM cu o varietate de curse, dar și campania de test a noii serii internaționale Balkan GT Challenge, unde România este printre cofondatori alături de Grecia și Turcia. Pe 14-15 ianuarie are loc o nouă ediție a Virtual 24h of Le Mans, finala campionatului LMVS.

Așa că nu este mult timp pentru a privi înapoi asupra unui an foarte important în afirmarea internațională a românilor:

  • 2022 a fost primul an pe care o echipă românească îl încheie cu un profit consistent (peste 1500€) doar din premiile câștigate în competiții;
  • Acest fapt este absolut imposibil, spre exemplu, în motorsportul real (unde esența rentabilității sunt sponsorizările, nu premiile);
  • WCR a ajuns să spargă bariera evenimentelor invitaționale în urma reputației create;
  • Nume importante din ACC, de la echipe binecunoscute, au acceptat să se transfere la această echipă românească.

Deschidem șampania, pășim cu bucurie în noul an și abia așteptăm cursele ce vor veni!

CS2National CS2

RENNE se retrage din CS:GO

Jucătorul celor de la AllStars își pune punct carierei profesioniste de Counter Strike Global Offensive, într-un anunț făcut în primele zile ale noului an....