Cea de-a treia ediție a cursei virtuale de 24 de ore de la Le Mans a reprezentat pentru sim racing o reclamă negativă cu foarte mare impact, care aruncă în umbră și eforturile altor organizatori și dezvoltatori.

Un sfert de milion de dolari. Promovare masivă, făcută ca la carte. Constructori implicați, piloți reali de cel mai mare calibru. Totul a fost minunat până la crunch time, la momentul în care s-a ajuns la desfășurarea efectivă a cursei, când iarăși s-au adunat toate problemele posibile și imposibile. Întrecerea a fost întreruptă în repetate rânduri, steagurile roșii afectând strategiile echipelor și determinând în mod decisiv rezultatul.

Just for the record, câștigătorii din acest an au fost Team Redline cu campionul Formulei 2 Felipe Drugovich, pilotul IndyCar Felix Rosenqvist și sim racerii Luke Bennett și Chris Lulham la categoria LMP, respectiv cvartetul R8G eSports format din pilotul de Formula 3 Alexander Smolyar, australianul Scott Andrews (IMSA) și sim racerii macedonieni Erhan Jajovski și Timotej Andonovski la categoria GTE. Doar că această finală a campionatului Le Mans Virtual și-a decapitat arbitrar unele echipaje prin decizii absurde, care au atras furia multora. Printre cei foarte vocali a fost și cel mai important nume de pe grilă, campionul Formulei 1 Max Verstappen:

Ne-am pregătit timp de 5luni pentru acest titlu și 2 luni pentru cursa de la Le Mans, iar asta e ceea ce primim. Este o rușine pentru întreaga comunitate de sim racing, piloți și marile branduri implicate.

Au fost mari probleme de conexiune pe tot parcursul cursei. Unii și-au primit tururi înapoi, alții nu. Și nu e prima oară când se întâmplă – am fost deconectat la 3 din 4 curse. Ai crede că poți să înveți din prima sau a doua greșeală, dar iată la ce dezastru s-a ajuns.

Să continuăm pe această platformă (n.r. rFactor 2) este un spectacol de circ. Eu nu mă mai întorc și asta doar din cauza incompetenței voastre. Sper ca mulți să mă urmeze și să construim ceva frumos în altă parte, căci piloții, echipele și constructorii o merită.

Trebuie semnalat faptul că aceste probleme au impactat toate edițiile Le Mans 24h Virtual și etapele din campionatul construit în sprijinul acestei curse. De asemenea, să nu considerăm că doar rFactor 2, o platformă chinuită și de scandalul demisiei în bloc a directorilor din board-ul Motorsport Games, are de suferit. În Assetto Corsa Competizione a fost afectat începutul sezonului 2022 din competițiile SRO eSports, prima încercare de a ține cursa de 24h de la Spa fiind ștearsă cu buretele. În decembrie, și Cupa Mondială organizată de Simgrid și VCO a fost întreruptă după 6 ore și jumătate din totalul de 12, urmând să se organizeze o altă cursă de 6 ore la Paul Ricard la finele acestei luni. În fine, nici iRacing nu scapă de probleme, cea mai recentă lovitură venind la finala GT500 din cadrul ADAC Simracing Expo.

Over to you, Rennsport.

P.S.: Acest articol ar fi trebuit să se concentreze pe efortul primilor trei români care ajung să concureze la Le Mans 24h Virtual. Din păcate, și parcursul lor a fost afectat – Pescarolo eSports Monaco a retras mașina pe care Darius Andrei și Robert Păun au adus-o până în Top 10 în momentul în care nu și-au primit tururile pierdute arbitrar, iar Alex Cascatău și echipa GR eSports au încheiat pe poziția a 14-a.