West Competition Racing a ținut steagul sus pentru România și pentru BMW în sezonul inaugural al Virtual Endurance Masters. Cea mai dificilă cursă a sezonului este finala din acest weekend, în care se va concura timp de 24 de ore pe Mount Panorama, cu obiectivul celor 5000€ rezervați echipei campioane.

După experimentul de iarnă denumit Flextreme, continuarea denumită Virtual Endurance Masters a atras un număr însemnat de echipe de top și a devenit al doilea campionat de anduranță din ACC din punct de vedere valoric, în urma SRO eSports IGTC. Raportat la SRO, VEM a propus un sezon mai lung (8 față de 5 etape) și cu mai multe curse de 24 de ore (2 la Paul Ricard și Bathurst față de una singură la Spa).

Sezonul a început la Watkins Glen în luna martie, unde Pulse SimSport s-a impus în fața Veloce, Yas Heat și WCR. Apoi, Williams eSports au triumfat la Paul Ricard, cu WCR devenind lider în clasamentul general după un finish pe locul secund. Veloce a câștigat pe Nurburgring, dar WCR (P4) a pus distanță față de Yas Heat (P10), după care echipa saudită a recidivat palid la Austin, unde a recuperat câteva puncte în raport cu românii (P4 vs P6) într-o cursă încheiată cu victoria KKramer (actuala Sprout).

Problemele au început pentru WCR la Suzuka, unde s-au clasat abia pe 22, într-o cursă în care Jean Alesi eSports au devenit a cincea echipă diferită care obține victoria, pentru români fiind binevenită baricada în calea Yas Heat (P2). Seria învingătorilor diferiți a continuat în cel mai inspirat mod la Imola, unde așteptarea pentru români a luat sfârșit cu o victorie incontestabilă la finele celor 12 ore. Adversarii direcți au venit însă pe ultima treaptă a podiumului, iar tensiunea a continuat la Silverstone, unde nici unii, nici alții nu au performat. Totuși, Yas Heat a pus 20 de puncte cruciale la ecartul existent, sosind pe 15, cu WCR doar pe 25. Cursa din Marea Britanie le-a revenit celor de la Unicorns of Love.

Astfel, cu 7 etape câștigate de 7 echipe diferite, orice este posibil în cadrul provocării supreme a campionatului. În realitate și în transpunerea virtuală, concentrarea pe Mount Panorama este testată timp de 12 ore. VEM dublează această cerință pentru 24 de ore care vor decide acest campionat. WCR are de topit un deficit de 33 de puncte, cel mai simplu fiind să învingă și să semneze cel mai rapid tur, cu Yas Heat nu mai sus de locul 3. Pentru asta este nevoie și de echipajul secund al grupării românești, care trebuie să joace rolul de sprijin la perfecție, nu doar cu un vârf de lance precum Marco Jonkers, ci și cu nou-veniții Reno Koots (Estonia) și Oystein Brennum (Norvegia).

Dat fiind că Yas Heat este un satelit al Veloce, nu este de mirare că ieșirea din scenă a echipei principale din VEM poate duce la întărirea line-upului din mașina ce se bate pentru titlu. Deja a fost confirmată eliminarea lui Foch din listă și apariția lui Aidan Walsingham alături de Barrier, Honzik, Arnold și Inostroza. WCR nu poate să se uite doar în față, către cei 5000€ rezervați campionilor, de vreme ce sunt destule amenințări din spate pentru cecul de 2500€ menit vicecampionilor. Matematica indică o posibilitate reală de a cădea mai jos de locul al treilea (premiat cu 1000€), unde nu se mai câștigă premii în bani.

“Avantajul nostru este că stabilitatea regulilor definite la începutul anului păstrează ordinea valorică a mașinilor din ACC, nefiind implementat recentul BoP al LFM. Am suferit teribil pe unele circuite unde eram în dezavantaj, așa că ar fi fost absurd să nu ne putem bucura de faptul că în această finală BMW-ul are puncte forte în raport cu mașinile adversarilor direcți. Superioare ar putea fi modelele Audi sau McLaren, dar nu asta pilotează cei din jurul nostru, din fruntea clasamentului” a declarat Victor Nicolae.

Totuși, nici Ferrari 296 GT3 nu e o mașină cu mare deficit de performanță la Bathurst, fapt ilustrat chiar de victoria echipajului secund WCR în SRO eSports IGTC pe acest traseu. Tadas Juknevicius (Lituania) se poate încorona ca expert al Muntelui din Australia dacă reușește să lege victoriile din cursele de 12, respectiv 24 de ore din acest an.

Cursa va putea fi urmărită pe canalul de Youtube al competiției, cu începere sâmbătă, 25 noiembrie, de la ora 14:00.