Dragoș Simion și Victor Nicolae au semnat 15 victorii de-a lungul campaniei de succes din BMW M Power Tour. Simion a devenit vicecampionul mondial al unicei competiții oficiale de sim racing patronate de BMW în 2024.
Peste 2800 de pasionați ai pilotajului virtual au luat parte în acest an la prima ediție a BMW M Power Tour, noul concept propus de uzina bavareză în mediul iRacing. Rând pe rând au fost vizitate 12 circuite cu provocări săptămânale diverse, ce au inclus modele precum BMW Z4 GT3, BMW M Hybrid V8 Suzuka, BMW M4 GT3, BMW M8 GTE și BMW M4 GT4.
Indiferent de modelul folosit, Dragoș Simion și Victor Nicolae s-au aflat de fiecare dată în lupta pentru victorii. Printre cei 125 de piloți din Europa Centrală și de Est, cei doi au reprezentat un etalon de viteză și constanță, punând în clasament o distanță considerabilă față de orice adversar. Clasamentul european cumulat a fost mult mai disputat, sim racerii din Franța, Germania și Austria fiind redutabili.
Am petrecut seri foarte frumoase, cu bătălii intense, în acest campionat oficial BMW. Majoritatea piloților rapizi din Europa s-au tot duelat și s-au neutralizat, în timp ce brazilienii au conlucrat pentru a-l promova pe unul dintre ei în frunte. Acestea sunt regulile, însă rămân cu regretul unor incidente și cu convingerea că ceea ce am demonstrat împreună cu Victor era cel mai bun ritm din plutonul fruntaș.
Dragoș Simion
În final, Simion a totalizat 9 succese de manșă, grație cărora și-a adjudecat prima poziție în Europa. Nicolae a mai adăugat alte 6 victorii pentru România, fiind clasat pe 6 printre piloții europeni. Totuși, titlul mondial a mers înspre Brazilia în 2024, într-o luptă la distanță în care campionul a putut compensa înfrângerile administrate de Simion cu victorii facile pe fusul orar favorabil doar Americii de Sud.
De fiecare dată când ne-am aliniat pe grilă, am contat. Personal, sunt mulțumit de statisticile cu care închei acest sezon – 50% victorii și o singură cursă în afara Top 5. Varietatea de mașini a fost cel mai puternic argument al acestui campionat, păstrându-ne pofta de sim racing de la o săptămână la alta.
Victor Nicolae
Pe lângă Simion și Nicolae, care au vizat un program complet în seria oficială BMW, alți șapte români au evoluat ocazional, unii dintre aceștia fiind performeri ai Racing League Romania: Dan Mihalache, Andrei Miclea, Milan Bădescu, Mihai Rusu, Radu-Olimpiu Zamfir, Dragoș Toma și Rareș Popa.
Clasament final BMW M Power Tour 2024
1. Ronaldo Carlos (Brazilia) 1059p
2. Dragoș Simion (România) 980p
3. Peter Csonka (Austria) 921p
4. Noah Chilla (Germania) 910p
5. Alexandre Morard (Franța) 872p
6. Lucas Gebauer (Germania) 831p
7. Pedro Delgado (Brazilia) 813p
8. Victor Nicolae (România) 779p
Prima prezență românească la VCO Infinity
Cea de-a treia ediție a prestigiosului turneu din mediul iRacing a adus, în premieră, o invitație pentru echipa West Competition Racing. Chiar dacă aceștia s-au specializat în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione, prestațiile lor ocazionale din iRacing au fost remarcate – victorii la evenimentele speciale de la Fuji (noiembrie 2023) și Daytona (ianuarie 2024), precum și titluri naționale (3 consecutive) în Racing League Romania pentru Dragoș Simion.
Astfel, Victor Nicolae, Dragoș Simion și colegii lor din Olanda (Marco Jonkers și Geert Fischer) și Brazilia (Jamison Sampaio) au parcurs maratonul de 24 de curse-sprint în decurs de 24 de ore, pe cinci trasee și cu cinci mașini diferite. Cele mai bune rezultate au venit la Phillip Island – loc 16 pentru Nicolae și loc 17 pentru Simion, în clasamentul cumulat West Competition Racing ocupând poziția a 41-a la această primă participare, din totalul de 55 de grupări înscrise.
Podium cu M2 CS Racing după 24 de ore pe Nordschleife
West Competition Racing a activat și pe frontul favorit, în Assetto Corsa Competizione, unde Lian Li și Caseking au organizat cea de-a doua cursă de 24 de ore pe Nurburgring Nordschleife, conținut adăugat recent pe platformă și foarte apreciat de practicanți. Cursa a avut peste 50 de înscriși la trei categorii (GT3, GT4 și TCX), această ultimă categorie fiind de fapt o dispută monomarcă a modelelor BMW M2 CS Racing.
Sebastian Apostol are o bogată experiență cu această mașină, incluzând un titlu RLR în 2023, el fiind cel care a coordonat efortul unui grup de cinci sim raceri care l-a mai inclus pe Angus Fender, pilot real ce a activat în British GT cu modele BMW M6 GT3 și M4 GT3. Alături de ei au mai evoluat Manos Gerardis, Daniil Tylyk și Ervedo Raiss, acesta din urmă având neșansa unei probleme tehnice în penultima oră, care a risipit șansele la victorie. Totuși, echipa s-a clasat pe poziția a treia la finele celor 24 de ore.