După un prim sezon încheiat pe poziția a cincea, WCR a dublat miza în 2023 și a împins înspre dealer 1000€ pentru a participa la seria mondială de anduranță SRO eSports IGTC. Tot la categoria Silver, încă de la prima cursă a fost evidentă schimbarea de moral – nu mai vorbim de echipa românească drept outsideri.

Aceleași cinci etape tradiționale au fost programate și-n realitate, și-n echivalentul virtual al Intercontinental GT Challenge:

  • Bathurst 12h
  • Kyalami 9h
  • Spa 24h (puncte duble)
  • Suzuka 10h
  • Indianapolis 8h

Dată fiind apariția ultimului DLC din Assetto Corsa Competizione, tranziția la versiunea 1.9 și BoP-ul favorabil mașinilor noi, echipa a fost nevoită să ia o decizie surprinzătoare. Socotind toate argumentele posibile, a avut mai mult sens să fie împărțit efortul între două mașini diferite. Precalificările au arătat o predilecție a multora pentru noul Ferrari 296 GT3, care am putea spune că și-a format o subclasă la Silver, cu 11 din totalul de 29.

Cu această bază acoperită, titluarilor de anul trecut le-a revenit facila decizie de a mai băga o fisă cu BMW M4 GT3. Foarte popular în 2022 în toate competițiile mari din ACC, dar acum lăsat în umbră – nimeni altcineva nu mai aduce la categoria Silver vreun exemplar, comparația românilor fiind acum doar cu echipa de uzină BS+ Competition de la categoria Pro. Așadar, după experimentele din intersezon, câștiguri și inevitabilele divorțuri, pe fișa de înscriere au fost trecute următoarele nume:

  • #1 BMW M4 GT3 – Victor Nicolae, Sebastian Apostol, Marco Jonkers, Andrei Miclea, Dragoș Simion;
  • #3 Ferrari 296 GT3 – Harris Mitropoulos, Zaahir Essa, Tadas Juknevicius, Marc Tol

Prima reuniune de la Bathurst a arătat încă de la ora calificărilor că ambițiile WCR de a lupta pentru pozițiile fruntașe erau întemeiate. Marco Jonkers a stabilit timpul de pole position la clasă, lansându-se de pe 10 la general, printre piloții cu susținere oficială. Harris Mitropoulos a plasat a doua mașină pe 10 la clasă (din 29) și pe 24 la general (din 47). Însă pas cu pas, Ferrari-ul a început să progreseze prin pluton și, după 3 ore și jumătate, era deja pe 4, la 14 secunde de o bătălie pentru șefia categoriei Silver între Aston-ul italienilor de la Racing Point și Victor Nicolae, tot mai insistent. El pierduse șefia cursei din pricina unui pit stop prelungit (14 secunde) pentru reparații.

După 4 ore și un sfert, cea de-a patra trecere pe la standuri a adus și schimbarea de lider în favoarea BMW-ului West Competition, iar modelul Porsche al germanilor de la ONE FF a predat poziția a treia către Tadas Juknevicius. Sebastian Apostol a început să se distanțeze de Amedeo Castorino, iar la 4h43 s-a produs și depășirea lui Juknevicius asupra locului secund. Astfel, WCR era pe 1 și 2 și tot punea distanță. După 6 stinturi (6h30 din cursă), Ferrari-ul a prins BMW-ul și a trecut la conducere, iar cel mai apropiat urmăritor acuza o întârziere de 17 secunde.

Nimeni și nimic n-a mai amenințat primul succes al echipei în SRO eSports, fiind câștigat cu brio concursul de făcut setup-uri pentru Ferrari 296 GT3. Cei trei piloți au pus o distanță foarte mare până la final, încălzirea pistei și o eroare neforțată condamnând însă modelul BMW să privească un podium doar cu căluți cabrați și să treacă linia de sosire după 12 ore doar pe 5. La categoria Pro, McLaren Veloce a învins cu 11 secunde uzina Ferrari și cu 25 de secunde uzina Lamborghini, într-o cursă urmărită de peste 40.000 de persoane doar pe feed-ul oficial.

Așadar, după ce în 2022 WCR încheia cursa de pe Mount Panorama pe locul secund, în 2023 it was one better. Dacă anul trecut toate victoriile din campionat au mers către Marea Britanie și Germania (Silver) și aceleași țări plus Italia (Pro), iată că Europa continuă să dețină monopolul, însă Estul începe să fie reprezentat odată ce echipa românească a spart gheața. Trendul ascendent a fost confirmat în luna mai și de primele puncte în seria europeană de sprint la categoria Pro pentru Sebastian Apostol, așa că așteptările pentru cele 9 ore de la Kyalami (17 iunie) nu au cum să mai fie modeste.