Mai în glumă, mai în serios, principalele echipe din România s-au înscris la primul special event important din calendarul iRacing pe 2024. Însă doar West Competition a avut ce sărbători după 24 de ore.
În ultimii ani, cele mai vizibile inițiative de sim racing din România au fost campionatele autohtone desfășurate în Assetto Corsa (până în 2020) și Assetto Corsa Competizione (începând cu 2021). În schimb, în mediul iRacing a scăzut intensitatea reflectoarelor după un prim sezon Racing League Romania în parteneriat cu importatorul prototipurilor Radical, iar steagul a fost multă vreme ținut sus pe această platformă de către echipa Zecarul eSports, prezentă atât la marile evenimente standalone, cât și în unele campionate.
Cum West Competition Racing și-a fundamentat creșterea pe plan internațional pe atenția conferită mediului ACC, pas cu pas s-a produs un dezechilibru pe scena națională. Confruntându-se cu cei mai buni în campionatele cele mai redutabile (SRO eSports, Virtual Endurance Masters), nivelul piloților a crescut rapid, aceștia ajungând să domine chiar și cu modele de categorii inferioare (GT4, TCX), care nu sunt folosite la nivel înalt (unde cam totul se învârte în jurul clasei GT3). Lupta la vârf în RLR s-a rupt complet în ultimul sezon (toamna 2022 – primăvara 2023), adversarii acuzând întârzieri tot mai mari.
Și, cum adesea se întâmplă, asta i-a făcut pe învingători să fie tot mai motivați să performeze în ACC, iar pe învinși să-și caute consolarea în alte medii. Iar cum Rennsport încă nu oferă nimic notabil publicului larg și celelalte noutăți se profilează abia în acest an (Le Mans Ultimate, Assetto Corsa 2, GT Revival etc.), iRacing a fost o variantă comodă. Astfel s-a ajuns ca toate echipele ce s-au luptat în avanposturi în ultimii ani să fie la startul cursei de 24 de ore de la Daytona.
Cursei? Pardon, curselor, că au fost 95, pentru a cuprinde cele peste 4000 de echipe. O clarificare necesară pentru outsiderii care ar putea fi șocați de numărul mare de postări care anunță victorii în asemenea evenimente. iRacing programează nu doar curse cu ore de start prietenoase pentru diverse meridiane de pe glob, ci mai ales divizii valorice diferite în funcție de rating. Iar pentru rating trebuie să muncești mult (și cu folos) pe platformă. Cea mai simplă cale de a fi într-un split valoric cât mai sus era să alegi categoria cea mai nepopulară dintre cele trei de la Daytona – LMP2. Totuși, dintre români nimeni n-a mers pe varianta asta.
Dacă cineva țintea un rezultat facil, metoda era tocmai să nu te efortezi prea mult să crești ratingul, pentru a avea parte de adversari mai modești. N-avem nicio informație că ai noștri ar fi tras frâna de mână înaintea celor 24 de ore, însă teoriile acestea au circulat în mediul online la scară largă. Cert e că la momentul adunării, Zecarul eSports și Walk Racing au optat pentru categoria GT3, iar West Competition, Zecarul și ACDM au aliniat câte un prototip LMDh (categoria GTP). Rezultatele acestora au fost următoarele:
- Split 20 – poziția a 13-a pentru Zecarul eSports la categoria GTP cu prototipul BMW pilotat de cvartetul format din Ciprian Broscaru, Radu Parmac, Robert Prepeliță și Cătălin Tufeanu;
- Split 17 – poziția a 14-a pentru ACDM la categoria GTP cu prototipul Cadillac pilotat de Alex Oda, Vlad Răducanu, Andrei Manole, Alex Cascatău, Tudor Mihai și Cristian Berindea;
- Split 16 – abandon timpuriu pentru Zecarul eSports la categoria GT3 cu modelul Porsche pilotat de Dan Dracea, Cristian Neculăiță și Emil Stanciu;
- Split 12 – poziția a 6-a pentru Walk Racing la categoria GT3 cu modelul Mercedes pilotat de Emanuel Gaczella, Alex Damian, Bogdan Moldovan și Gordon Marshall;
- Split 10 – victorie pentru WCR la general și la categoria GTP cu prototipul Cadillac pilotat de Dragoș Simion, Victor Nicolae, Andrei Miclea și doi componenți BS+ Competition – Nils Naujoks și Felix van Delft.
Pentru West Competition a fost abia cea de-a doua participare în evenimentele speciale din iRacing, victoria de la Daytona fiind la fel de improbabilă precum cea de la finele anului trecut, din cursa de 8 ore de la Fuji (Split 4). Chiar dacă Dragoș Simion are o experiență destul de bogată în acest simulator și Victor Nicolae a strâns și el niște ore, ceilalți trei piloți abia descopereau unele secrete, având foarte puțin timp petrecut într-un prototip. Naujoks evoluează la cel mai înalt nivel în ACC și Rennsport, dar a demonstrat în ce măsură calitățile de sim racer sunt transferabile dintr-un simulator în altul, stabilind cel mai rapid tur al echipajului, cu câteva miimi avans în fața lui Simion. Peste 900 de tururi au fost necesare pentru victorie.
În primul split valoric, ”adevărata” cursă a fost câștigată de Williams eSports, cu un echipaj în care s-a aflat pilotul IndyCar Agustin Canapino, după ce prototipurile Team Redline au comis o eroare capitală și s-au eliminat reciproc. În schimb, Redline a dominat categoria GT3, în tripleta învingătorilor aflându-se un anume Max Verstappen…