Echipa României, reprezentată de cei de la OneTap Gaming a reușit să se califice categoric până la meciul decisiv de la LAN-ul de calificare, însă nu a reușit să obțină victoriile necesare pe ultima sută de metri.

Despre Offline Qualifier

Offline Qualifier sau stadiul de calificări LAN al IESF Bali 2022 este conceput pentru a da șansa multor naționale de a își asigura prezența la turneul principal. Gama de skill variază, de la echipe precum Germania, cu 2 jucători de la BIG și ceilalți de la BIG Academy, Mongolia, reprezentată de IHC, participanți la IEM Rio Challengers Stage, Bulgaria, cu jucători vechi în scenă și consacrați, Cehia, Croația, Ungaria, Slovacia, Serbia, Norvegia, Olanda, până la aliniamente modeste, cu jucători necunoscuți, nici măcar la nivel semi-pro și fără experiență.

Grupele s-au jucat în format „round robin” Best of 1, fiecare echipă a înfruntat pe fiecare. S-a jucat astfel încât la final a existat o echipă care a câștigat grupa cu 3-0, următoarea a trecut mai departe cu 2-1, iar ultimele două au fost eliminate cu 1-2, respectiv 0-3 ca palmares. Pe scurt, primele două echipe se califică în play-off.

Drumul începe din optimi, se continuă cu sferturi, semifinale și meciul pentru locul 3. Play-off-ul este de tip „Single Elimination Bracket”, adică nu există a doua șansă în cazul în care a fost pierdut un meci din optimi și sferturi, dar pierzătoarele semifinalelor se duelează direct într-o partida pentru locul 3, loc care duce direct la turneul principal. Câștigătoarele semifinalelor se califică implicit.

LAN-ul se desfășoară în arena din South Kuta, Bali, Indonezia.

Un deznodământ neașteptat

România a reușit calificarea fară emoții din grupe, pierzând un total de 8 runde în 3 meciuri, a câștigat 2-0 în optimi versus Bosnia și Herțegovina, din nou 2-0 în sferturi împotriva Hong Kong, însă au căzut în meciurile decisive versus Mongolia, reprezentată de IHC, echipă care a participat la IEM Rio Challengers Stage și Team IESF, cu jucători mai puțin cunoscuți, dar care cu ajutorul unui momentum bun pe LAN s-au dovedit echipa mai bună. În ambele meciuri echipa noastră a pierdut cu 0-2, astfel fiind ratată calificarea la turneul principal.

Putem spune că ne așteptăm la o prestație bună a celor de la IHC, dar puțini au fost cei care s-au bazat pe victoria Team IESF în meciul pentru locul al 3-lea, mai ales după drumul „flawless” al băieților noștri până la întâlnirea cu mongolezii.

Desfășurarea Play-Off-ului IESF Bali 2022 Offline Qualifier (sursa: liquipedia.net)

Rezultat încurajator

Deși este un final nedorit, este un moment din care trebuie să extragem doar aspecte pozitive, pentru că cele negative nu sunt de găsit, în ciuda celor două înfrângeri de la final. Băieții noștri au luptat la un LAN cu un fus orar mult diferit față de cel normal pentru ei și au îngenuncheat doar înaintea unei echipe de Major, respectiv în fața uneia aflate într-un moment de vârf. Chiar și așa, pe toate cele 4 hărți jucate, OneTap au câștigat minimum 10 runde, punându-și adversarii în dificultate.

Trebuie să ne ridicăm, să ne uitam la progres și să trecem mai departe, visând spre ediția viitoare, unde cu siguranță vom fi și mai aproape de premiul cel mare. Îi felicităm pe cei de la Team România și de asemenea echipa de producție din spate, care are în componență conaționali de-ai noștri, și le urăm succes pe mai departe.

(sursa: @smekkCS twitter)

Tragem linia unei campanii, din punctul nostru de vedere, reușite, care a dus România din nou în poziție de „contender”, una unde ar trebui să se afle mereu.

 

autor: Alexandru B.