Cel de-al patrulea campionat în mediul de simulare iRacing organizat de Racing League Romania va beneficia de aportul experienței grupării Zecarul eSports, care de ani buni reprezintă țara noastră pe plan internațional pe această platformă. După ani și ani (mai precis 10), RLR are parte de un nou sezon de monoposturi, cu noua generație FIA F4 de curând lansată în iRacing.
”Epoca modernă” a Racing League Romania este compusă din șapte sezoane în Assetto Corsa (2018-2020, 2023), patru în Assetto Corsa Competizione (plus Logitech G Challenge România, între 2021 și 2023) și trei în iRacing (2021-2023). Una dintre mizele importante ale RLR a fost apropierea de lumea curselor reale, prin asocierile stabilite în sezoanele care au avut West Competition Racing ca promoter. Astfel, constructori precum Porsche și BMW, dar și organizatorii campionatelor Radical Romanian Cup și Romanian Endurance Series au întărit legătura dintre virtual și real.
Noua campanie propusă de RLR se axează pe monopostul Tatuus F4-T421, care înlocuiește prima generație sancționată de FIA (fără sistemul de securitate halo). Această categorie a adus rezultate importante pentru România, începând cu victoriile lui Petru Florescu din seria britanică (2016) și Filip Ugran în Italia și Spania (2020). Astăzi, nu doar că avem doi români în Formula 4 franceză (Luca Savu și Andrei Dună), ci și o echipă românească ce se pregătește pentru asemenea competiții, oferind deja ocazia unor programe intensive de teste pentru alți tineri promițători din karting. Inclusiv pe Motorpark România au rulat aceste monoposturi.
Sim racerii vor fi nevoiți să se adapteze unui tip de racing care penalizează mult mai drastic contactele, de vreme ce mediul de simulare are coliziuni ce pot încheia cursa oricui într-o clipă. Obișnuiți cu turisme și GT-uri unde avariile puteau fi însemnate ca manevrabilitate, dar niciodată ”fatale”, membrii RLR consideră că merită încercată experiența monoposturilor, votând majoritar pentru această mașină în perspectiva noului sezon. Campania urmărește seria oficială iRacing, cu 7 etape din 8 pe aceleași circuite și o finală a cărei destinație va fi, din nou, aleasă de concurenți.
- Okayama – 18 septembrie
- Hungaroring – 2 octombrie
- Lime Rock Park – 16 octombrie
- Suzuka – 23 octombrie
- Spa-Francorchamps – 6 noiembrie
- Imola – 27 noiembrie
- Silverstone – 4 decembrie
- Finala – 11 decembrie
Fiecare seară de cursă va începe cu antrenamente libere de la ora 20:00, calificări de 10 minute de la 20:30, apoi trei manșe a câte 20 de minute, ultima fiind cu grilă inversată. Vor mai exista alte cinci seri, în săptămânile ”de pauză”, în care programul va fi neschimbat, însă totul e de distracție (nu se conferă puncte). Piloții care au încheiat stagiunea precedentă (V8 Supercars) în Top 6 sunt așteptați să revină în campionat, începând cu campionul Dragoș Simion și continuând cu urmăritorii săi Lucian Cîmpean, Cătălin Tufeanu, Dan Dracea, Victor Nicolae și Lucian Chirvase.
Spectacolul este garantat, iar prima dintre aceste reuniuni va avea un caracter hibrid: majoritatea concurenților vor fi, ca de obicei, în simulatoarele de acasă, însă un număr de maximum 6 vor avea ocazia de a participa de la sediul Formula X, unde 6 riguri Trak Racer cu volane direct drive Moza, pedale hidraulice Heusinkveld și PC-uri de ultimă generație îi așteaptă pe piloți la petrecerea de lansare a noului sezon.
Standardele și eticheta de pilotaj care au devenit marca RLR sunt neschimbate, organizarea acestui campionat aflat sub egida RoESF fiind consolidată prin cooperarea cu Zecarul eSports, echipă românească cu bogată experiență în mediul iRacing, atât din perspectiva de concurenți, cât și ca organizatori ai seriei autohtone ZiRC, care a ținut steagul sus pe această platformă inclusiv în perioadele în care RLR nu propunea competiții oficiale în iRacing.
Toate detaliile se regăsesc pe Discord-ul RLR, care poate fi accesat aici.