Pe 6 august, Victor Nicolae efectua o depășire magistrală asupra lui Dairé McCormack (Williams eSports) la ultima trecere prin Parabolica de la Monza, în finala seriei de anduranță Coach Dave 1000. El stabilea astfel cea mai bună clasare românească în acest campionat (P2), iar la doar nouă secunde în urma sa lua sosirea Alex Cascatău (P5) pe al doilea BMW M4 GT3 înscris de West Competition Racing.

Cum noi n-avem nimic de vândut, în sim racing dictonul ”win on Sunday, sell on Monday” nu se aplică precum în cursele reale. În schimb, lunea deja ne întrebam care-i următoarea provocare. Se profilează un nou sezon CD1000? Se ivește altceva comparabil? Amânările din SRO eSports IGTC ne-au mai ținut în priză încă vreo două luni, deși se simțea deja scăderea numărului de curse, iar comunitatea internațională începea deja să se agite.

Victor Nicolae (WCR) în pole position la Monza, flancat de echipajul Race Anywhere

Simgrid a ales să nu lanseze un nou campionat, ci să-și concentreze toate forțele (și finanțele) pe un eveniment invitațional singular (VCO World Cup), ce va avea loc pe 17 decembrie. Nu-l vom privi cu detașare, pentru că WCR a atins nivelul necesar pentru a primi un bilet pe o grilă care nu are nimic sub SRO am zice, mai ales când vezi și echipe precum Redline. ”A primi” nu înseamnă vreun cadou, ci doar dreptul de a achita taxa de înscriere de 150€ care oferă acces la un prize pool de 10.000€.

Și totuși, iarna nu putea să-i lase pe toți descoperiți, fără vreo serie de anduranță de profil înalt. Iar aici e meritul VCO și Low Fuel Motorsport că au venit cu un concept inovator, denumit FLExTREME. Flexibil și extrem, if you catch my drift. Flexibil, deoarece doar patru etape de 9 ore vor fi cu omniprezentele modele GT3. La alte două curse de 6 ore se va rula cu BMW M2 CS Racing (mașina noastră din sezonul de sprint RLR, abia așteptăm), respectiv Porsche 992 Cup. Extrem e cutremurul provocat de un sistem de echilibrare a performanțelor impus de popularitatea mașinilor, nu doar de viteza lor pe anumite circuite.

Practic, sezonul a început cu Draft Show – un stream în care fiecare echipă din prima divizie valorică (41 înscriși) și-a ales mașina, ghidându-se uneori și după opțiunile altora. N-a fost cazul nostru, WCR fiind singura echipă românească din primul eșalon, deoarece obiectivele strategice ne-au direcționat (ca mai mereu) înspre BMW M4 GT3. A fost a doua cea mai populară opțiune după Honda NSX (106kg balast), BMW-ul fiind îngreunat cu 86kg. Ce e atipic în această serie: acesta e balastul total, ca și cum ai primi greutățile în mână și le-ai distribui în patru curse când și cum vrei. Poate pe un circuit agreabil alegi să nu iei deloc balast și împarți mai mult la celelalte trei…

În prima divizie valorică accesul este gratuit și marile echipe s-au bătut să acceadă la ”potul” de 10.000€. Regăsim nume ca BS+ Competition (BMW), Williams eSports (Lamborghini), Unicorns of Love (Porsche), GTWR (Ferrari), Yas Heat (Honda), Prime eRacing (Mercedes) sau SMP Racing (Ferrari). Tocmai de aceea, West Competition Racing pornește din nou la drum cu așteptări realiste: orice cursă încheiată în Top 10 ar fi o mare realizare. Un argument în favoarea performanței este și campania de transferuri din ultimele luni. Kirill Sadyrov (Simware.pro), Marco Jonkers, Jack Alexander, Joshua Allan (SOP Motorsport), Matteo Blotto (Racing Line) și Luke Addison (GTWR) au fost convinși să se alăture proiectului, oferindu-i lui Seb Apostol sprijinul necesar pentru a-și continua dezvoltarea.

Totodată, aspirații similare are și Victor Nicolae, care nu va evolua pentru echipa românească de această dată, ci pentru britanicii de la Race Anywhere pe un model Lamborghini. Coechipieri îi vor fi lituanianul Grantas Kareckas (cu care împarte mașina și în seria SOP Motorsport) și americanul Cody Blanton, așadar doi piloți de valoare comparabilă. Traficul în ambele direcții atestă creștere: piloții români sunt suficient de valoroși să atragă interesul echipelor mari, iar echipele românești sunt (ca la handbal, să zicem) o opțiune viabilă pentru nume importante din ACC.

Victor Nicolae și Andrei Miclea într-o neobișnuită postură de adversari. Ambii vor schimba mașina pentru seria FLExTREME.

România va avea reprezentanți și în celelalte două divizii valorice, despre care se vorbește că ar putea comasate din lipsă de interes (corelată cu lipsa de miză financiară). Multe echipe au fost dezamăgite că n-au prins loc în marea arenă, însă nu e și cazul sim racerilor noștri, care abia așteaptă un cadru în care să crească pe plan internațional. Lista de înscrieri include:

  • Rapid eSports – BMW M4 GT3 – Dragoș Simion, Andrei Miclea, Cătălin Tufeanu, Robert Prepeliță;
  • Digital Racing Squad – BMW M4 GT3 – Vasi Grama, Ciprian Dăscălescu, George Roșu, Alex Poamă;
  • Alex Cascatău Digital Motorsport – Aston Martin V8 GT3 – Ionuț Bușilă, Andrei Manole, Alex Cascatău.

Pregătirile pentru prima cursă au început imediat după Draft Show, de vreme ce semafoarele se vor stinge pe Circuit of the Americas duminică, 26 noiembrie. Nu ne rămâne decât să le urăm succes piloților și echipelor românești implicate!

International LOLLeague of Legends

Deft – De la underdog, la World Champion

După o lună plină de meciuri și rezultate neașteptate, Campionatul Mondial de League of Legends din 2022 se încheie, avându-i în calitate de campioni...