Prima campanie balcanică a reunit reprezentativele din Grecia, Turcia și România, iar echipajul Rapid eSports format din Victor Nicolae și Dragoș Simion a câștigat două curse și a totalizat 100 de puncte. Astfel, au devenit campioni după un total de 12 ore în care modelul BMW a avut drept rival de seamă echipajul elen Omega eSports.
Prima cursă a avut loc în luna ianuarie, la Silverstone. Harris Mitropoulos (Omega eSports/Porsche) s-a lansat din pole position, însă strategia sa cu trei opriri a făcut ca, pe final, coechipierul Panos Kirkos să se intersecteze cu cele două BMW-uri ale Rapid eSports, care aveau doar două pit stopuri programate. Kirkos și-a pierdut cumpătul într-un duel intens cu Andrei Miclea, ambele echipaje sfârșind în parapet. Nicolae și Simion au moștenit prima poziție nesperat și au intrat imediat în modul de gestiune a avantajului.
Mitropoulos a venit cu un alt coechipier (G. Chourdakis) în etapa a doua, reușind victoria la Suzuka în fața lui Victor și Dragoș. Apoi, a schimbat strategia la Kyalami, trecând pe două opriri. Al treilea coleg diferit în trei curse (V. Klironomos) i-a asigurat primul loc și după trei ore în Africa de Sud. De această dată, românii au avut o cursă cu probleme și s-au clasat doar pe 5, ceea ce făcea ca diferența la vârf înaintea ultimei runde să fie de doar 6 puncte. Altfel spus, winner takes all. Omega eSports aveau nevoie de încă un succes, fără ca rapidiștii să semneze cel mai rapid tur.
Doar că weekendul foarte aglomerat de la început de mai (cu RCI, VEM și finala balcanică) a stricat planurile grecilor. Dacă Apostol, Miclea și Nicolae au intrat pe server sâmbătă seara după ce-și petrecuseră deja multe ore pe același circuit în cursa de 8 ore din VEM, Mitropoulos nu a reușit să-și găsească vreun partener disponibil: ”Nu eram dispus să dau cursa asta cu oricine, ci doar cu cineva capabil să țină pasul. Aveam nevoie de victorie, iar pentru asta variantele erau foarte limitate.” Matematic, mai erau încă trei echipaje cu șanse, însă avantajul Rapid eSports era considerabil – atât la puncte, cât și ca ritm.
Victor și Dragoș au câștigat la pas această cursă, în pofida unei penalizări. Alții s-au frustrat, iar clasamentul final al sezonului a fost puternic influențat de cele întâmplate pe Nurburgring. Grecia s-a consolat cu titlul pe națiuni, BMW a cucerit trofeul constructorilor după contribuții din toate cele trei țări, însă podiumul final al echipajelor, în mod surprinzător, n-a avut niciun echipaj elen:
- Rapid eSports – Victor Nicolae și Dragoș Simion – BMW M4 GT3 – 100p
- Team Anatolia – Volkan Aycicek și Levent Ipek – Ferrari 488 GT3 – 65p
- Sensible Racing – Arda Aydin și Ismail Guneysu – BMW M4 GT3 – 62p
Dintre cele 10 echipaje românești, au mai făcut program complet doar Wise Racing (A. Boltașu/S.Michinete), însă alte 7 mașini au avut câte o singură absență. Până să vorbim despre valoarea comparativă a celor trei ligi (F1Axion, SimRacing Turkey și Racing League Romania), clasamentul pe națiuni reflectă în primul rând gradul de implicare al reprezentanților.
În urma finalei, organizatorii din cele trei state au concluzionat că experimentul a dat roade și că se poate gândi un concept extins, cu aceleași gazde și invitații către toate popoarele din regiune. Astfel, e de așteptat o prezență mai numeroasă, un fond de premiere atractiv și o promovare pe măsură.