În pofida unei curse dificile, ofensiva de final și un context neașteptat au salvat situația la Austin pentru echipa românească. Pauza de vară îi găsește astfel înapoi în fruntea clasamentului.

Circuit of the Americas a fost întotdeauna un traseu nefast pentru BMW, iar WCR a suferit la fiecare participare aici. În 2022 s-au clasat pe 25 după 6 ore în ADAC Professional Trophy, respectiv pe 18 la VCO x LFM Flextreme, după 9 ore. Și chiar dacă Assetto Corsa Competizione a mai amestecat cărțile între timp odată cu trecerea la versiunea 1.9, M4 GT3 avea să se dovedească o mașină competitivă doar în anumite scenarii: cu benzină puțină în calificări și pe ploaie ușoară.

Cum s-a nimerit ca pista să fie udă în sesiunea de calificări de vineri, ambele echipaje WCR au putut să ajungă în Super Pole. Unde un BMW a semnat timpul de pole, însă din nefericire n-a fost vreunul dintre cele ale echipei românești. Marc Tol a reușit o excelentă calificare în prima linie, la doar două zecimi de timpul-etalon, însă Sebastian Apostol a fost surprins de o milimetrică depășire a limitelor pistei și n-a putut ataca bonusul de 100€. De pe poziția a 15-a a grilei, emoțiile erau mari în primul viraj. Cum se prezenta situația pentru WCR înaintea startului așadar?

  • BMW-ul M4 GT3 #1 venea după trei rezultate foarte bune – P4 la Watkins Glen 8h, P2 la Paul Ricard 24h și P4 la Nurburgring 8h. Victor Nicolae, Geert Fischer și Sebastian Apostol erau piloții nominalizați la Austin pentru a continua ofensiva de pe poziția a doua a clasamentului general, la 19 puncte în urma Veloce eSports;
  • BMW-ul M4 GT3 #33 se clasase în Top 10 în ultimele două întreceri și ajunsese până pe poziția a șaptea în clasament, iar Andrei Miclea, Marco Wong și Marc Tol erau încrezători că rezultatele recente nu fuseseră accidentale.

În mod previzibil, mașina #1 nu s-a putut extrage rapid din mijlocul plutonului, urcând cu greu înspre poziția a zecea în prima parte a cursei. Pistă uscată, temperaturi ridicate – fix cele mai potrivnice condiții pentru mașină, fapt ilustrat și de regresul mașinii #33 de pe poziția a doua a grilei înspre același loc 10. Pas cu pas, în frunte s-au desprins două modele Porsche, urmate de câteva Ferrari-uri. Pentru WCR devenise o operațiune de damage limitation și de a spera că dintre 911-uri se va impune echipajul KKramer, nu rivalii direcți de la Veloce.

O vreme a mai existat posibilitatea ca Williams eSports să intre în această luptă, însă o deconectare i-a constrâns la abandon. Apoi, lovitura de teatru s-a produs: o retrogradare neglijentă din treapta a treia direct în treapta întâi a detonat motorul echipajului Veloce, spre stupoarea lui George Boothby. WCR urca pe 8 după aceste evenimente, dar cursa nu era încheiată. După o aversă scurtă, temperaturile au scăzut pe înserat, iar echipajul #1 a pus ținta pe cei din vecinătate. Sebastian Apostol a pilotat fără greșeală în penultima oră, aducând mașina în zona de atac. Apoi, Geert Fischer a purtat două bătălii intense și a învins rând pe rând un Aston Martin și un Ferrari. Ambii au reușit să fie la limită, dar nu dincolo de aceasta, căci încă un avertisment ar fi echivalat cu o penalizare cu drive through care ar fi pus capăt ofensivei.

Clasarea pe 6 poate părea cel mai slab rezultat al sezonului, însă cursa de la Austin fusese marcată ca fără mari speranțe. Astfel, e un nou moment în care piloții reușesc să fie peste așteptări. Yas Heat devin cei mai apropiați rivali: pe 4 la Austin, aceștia se situează la 20 de puncte în urma echipajului WCR. Titlul în Virtual Endurance Masters aduce un premiu cash de 5000€ și produse de încă 1400€.

Miclea, Wong și Tol au avut, de asemenea, un ritm foarte bun. După 12 ore au trecut linia de sosire pe poziția a noua, ceea ce-i face să urce pe 6 în clasamentul general. Există o posibilitate reală ca al doilea echipaj WCR să țintească bronzul (1000€ cash și 1000€ în produse) în a doua jumătate a sezonului. Calendarul mai programează întrecerile de la Suzuka (29 iulie), Imola (26 august), Silverstone (30 septembrie) și Bathurst (25 noiembrie).