Prima noastră participare în carne, oase și volane la Bucharest Gaming Week era un mare pas în necunoscut. Ne-am pus în plan diverse idei în premieră, dar nu aveam nicio garanție că există suficient interes pentru aceste platforme oarecum fringe.
De ce? În primul rând, pentru că dacă vrei să încerci ceva nou într-o seară la PC, poți doar să descarci un joc și să folosești aceleași periferice. Însă dacă ți-ai dori să dai o cursă serioasă, angajamentul tău este măsurat printr-o investiție în hardware dedicat sau cel puțin printr-o vizită la un prieten dispus să-ți împrumute volanul, doar așa, să dai de gust. Totodată, n-avem cum să nu fim realiști și să ne știm locul actual în raport cu CS, FIFA, LoL și altele când e vorba de audiențe și, implicit, de impactul streamerilor de profil.
Dacă ai așteptări scăzute nu poți să fii altfel decât plăcut surprins de realitate. Iar asta s-a întâmplat încă de la ora deschiderii: cine a pășit pe înaltele porți ale Casei și a virat spre dreapta, în prima sală plină de lumini și zgomot, a ajuns direct în sufrageria noastră cu canapele și vitrine Mobexpert, unde erau expuse trofeele obținute de sim racerii români pe circuite virtuale sau chiar reale. Mocheta alterna de la roșul Ferrari impus de un anumit sponsor la mijlocul anilor ’90, la nuanța originală în care au fost văzute mașinile Scuderiei între 1950 și 1995.
Pictorul Adrian Mitu a completat mesajul pe care voiam să-l transmitem cu opt creații tematice, realizate în acuarelă și cafea. Vicecampionul național Adrian ”Sinner” Rus (DAF Corse/Michelin Motorsport) și-a amintit de pasiunea anterioară pilotajului la BGW, dar ne-a adus și motocicleta sa de concurs, care a fost un mare punct de atracție al ”pătrățelului” nostru de 10×10.
Ziua 1
Am demarat în forță cu turneul de F1 22, unde 20 de concurenți au stabilit timpi valizi în faza de calificare, iar primii 6 au ajuns în semifinalele deschise oricărui rezultat, de vreme ce erau separați de mai puțin de opt zecimi de secundă. DRS a fost cuvântul de ordine și tactica folosirii acestui sistem s-a dovedit decisivă într-o finală electrizantă. Vlad Vasiloni și-a calculat perfect momentul de atac pentru a efectua mutarea câștigătoare în penultimul viraj al ultimului tur de pe Red Bull Ring. Senzația de familiaritate pentru acest mediu în care există o ligă națională a fost dată și de comentariul uzual, ei fiind musafirii noștri de weekend. Ionuț Bușilă și Vlad Godea au răzbunat înfrângerea de la F1 în aceeași zi, câștigând primul nostru turneu de Rocket League (2v2).
După-amiaza a fost dedicată revenirii la ceea ce ne este cel mai familiar nouă astăzi: Assetto Corsa Competizione. Mai mult, am ales să rulăm chiar cu mașina din actuala campanie de sprint din RLR – BMW M2 CS Racing – pe o pistă pe care urma să se desfășoare următoarea etapă. Victor Nicolae concurase pe Oulton Park cu această mașină în finala mondială BMW SIM Time Attack în octombrie, însă acest concurs offline nu era destinat piloților PRO din liga națională. În consecință, cei mai rapizi timpi ai calificărilor, stabiliți de Bușilă și Andrei Pașa, au rămas onorifici. În finală, mare favorit era David Dumitrache, dar acesta a fost percutat de Antonio Musi și nu a mai putut să recupereze deficitul în raport cu Daniel Mahera în doar 10 minute.
Ziua 2
A doua zi, în arena de ”fotbal cu mașini” s-au impus Cosmin Tănase și Rareș Enache, în timp ce la rigurile aduse de Sim Racing Experience Iași s-a desfășurat un turneu de Assetto Corsa cu BMW 325i E90 Cup pe Motorpark România. Calificările îl dădeau drept favorit pe Gabriel Mădularu, care pusese pe tabelă un timp de 2:10, de care nimeni din cei 37 de rivali nu s-a apropiat la mai puțin de două secunde. Totuși, acesta a fost surprins în finală de progresul remarcabil făcut de Andrei Nedelcu. Oprind cronometrul chiar și la 2:07, triumful său a fost cu atât mai impresionant, cu cât la această competiție s-au folosit și schimbătoarele manuale (implicit și pedala de ambreiaj), ceea ce favoriza în timpul scurt de adaptare înscrișii cu experiență de șofat.
După încheierea turneului, timp de patru ore s-a putut evolua la liber cu BMW-urile, lista de așteptare fiind imposibil de prelungit dincolo de ora închiderii evenimentului. Peste 50 de curioși au trăit senzațiile din simulatoare, printre aceștia numărându-se destule prezențe feminine. Expozanți de la alte standuri, fie că vorbim de Armata României sau de prietenii noștri din departamentul de FIFA al Rapid eSports, s-au întrecut pe Motorpark și s-au distrat pe cinste.
Am lăsat intenționat două zile înainte de a ne așterne impresiile, pentru a putea înțelege la rece tot ce necesită îmbunătățiri la un viitor gathering de acest gen. Ne este clar faptul că temerea noastră legată de interesul redus față de sim racing a fost nefondată, iar asta ne poartă deja către următoarele proiecte, aflate astăzi fie la stadiul de idee, fie deja într-un desfășurător în Excel. Așa că țineți aproape!