iRacing este specialitatea casei: o etapă ratată, alta cu ghinion, un calendar foarte compact… și totuși Dragoș Simion se impune din nou!

Sezonul al treilea al RLR în mediul iRacing a avut loc în primăvara anului trecut cu superturismele australiene. Dragoș Simion (West Competition Racing) s-a impus cu lejeritate: 871 puncte obținute în 7 seri de cursă din totalul de 8. Podiumul final i-a mai regăsit pe Lucian Cîmpean (707p) și Cătălin Tufeanu (615p). A urmat o campanie și mai clar dominată de Simion cu monoposturile de Formula 4 în toamna lui 2023, totalul său de 905 puncte fiind atins tot cu 7 prezențe din 8 runde. Cristian Berindea (719p) și Victor Nicolae (680p) s-au clasat în Top 3.

Noul an a început intempestiv, cu anunțul unui sezon mai scurt, de doar șase etape, la foc automat. Dragoș Simion nu-și dorea să concureze cu modelele de categorie GT3, însă seara de la Suzuka privită din fotoliu l-a convins să reintre în arenă. În lipsa campionului en-titre, Claudiu Clima a fost de neoprit pe circuitul japonez de Grand Prix, obținând toate cele trei victorii de manșă. Simion a replicat la Sebring, însă pe Road Atlanta a fost prins într-o serie de incidente care făceau ca, la jumătatea campionatului, speranțele sale să fie infime.

 

Simion strânsese 93 de puncte, în timp ce liderul Dan Dracea avea 194. Nici măcar runde perfecte nu ar fi fost suficiente fără alte întâmplări, așa că Dragoș a decis să se concentreze doar pe propriile performanțe. Nimeni nu a putut sta aproape de el în etapa a patra, la Okayama, unde s-a impus de fiecare dată cu câteva secunde avans. Scenariul s-a repetat și pe Mount Panorama, cu mai bine de șase secunde față de locul al doilea în manșele de sprint.

Campania lui Dracea a fost deraiată de un incident la startul primei curse australiene, dar tot a ajuns în seara decisivă din fotoliul de lider. Constanța a fost argumentul său principal în raport cu Emil Stanciu sau Victor Nicolae. Totuși, atât Nicolae, cât și Cristi Berindea, au optat pentru modele care au avut un deficit de performanță pe mai multe circuite. Clima, în schimb, a pierdut locuri în clasament și din pricina absențelor.

 

Înaintea finalei de la Austin s-a înregistrat o medie de peste 30 de participanți în acest sezon, iar scenariul ultimei seri de curse a fost extrem de tensionat. Simion acuza o întârziere de 8 puncte, dar nu a putut pregăti la fel de temeinic etapa din pricina timpului petrecut la etapa de Formula 1 din Bahrain. Astfel, din pole s-a lansat Clima, iar Simion a trebuit să se tempereze în spatele său pentru a nu pierde poziția la rivalul direct pentru titlu. Dracea a încheiat în siajul lui Simion sprinturile, așa că după 17 din 18 curse cei doi au ajuns la egalitate!

Winner takes all? Aproape. A fost o cursă care pe care, în care pilotul mai bine clasat lua titlul. Grila inversată l-a poziționat pe Dracea în fața lui Simion, însă asta a durat doar până în primul viraj. Apoi, cu aceeași grijă la fiecare depășire, Dragoș a evitat orice contact. În final, s-a clasat pe 3 și a cucerit al treilea titlu consecutiv în Racing League Romania în mediul iRacing. Dracea a fost învins pentru doar 6 puncte, iar Berindea a profitat de abandonul lui Stanciu pentru a încheia al treilea în această campanie.

Clasament final – RLR Sezonul V iRacing

1.       Dragoș Simion 365p

2.       Dan Dracea 359p

3.       Cristian Berindea 302p

4.       Emil Stanciu 290p

5.       Claudiu Clima 277p

6.       Robert Prepeliță 245p

7.       Victor Nicolae 238p

8.       Cătălin Tufeanu 161p

9.       Mihai Rusu 146p

10.   Tudor Mihai 121p