Activitatea ligii naționale de sim racing s-a concentrat în această toamnă pe dezvoltarea durabilă în mediul iRacing. Astfel, sezonul al șaselea pe această platformă a fost împărțit în două: S6 Club și S6 Pro.

S6 Club

S6 Club a fost o serie monomarcă, în care atât mașina aleasă, cât și circuitele, au fost gratuite. Era nevoie așadar doar de abonamentul lunar la iRacing, iar sim racerii români s-au înghesuit pe trasee să se întreacă roată la roată cu modele identice Toyota GR86. O mașină cu propulsie, de putere destul de mică, ce a penalizat orice exces de încredere. La finele celor 6 etape, numărul total de participanți a fost de 55, iar media de peste 30.

Campion a devenit Victor Nicolae, cu 5 victorii din 18 starturi. El și-a asigurat titlul încă dinaintea disputării curselor din ultima seară, pe fondul absenței celui mai apropiat rival. Dragoș Simion, cel ce se impunea în sezoanele precedente (S3, S4 și S5) a fost constrâns să rateze două etape, însă de fiecare dată când a fost prezent l-am regăsit în frunte: 6 victorii din 12 starturi. În afara celor doi, nimeni altcineva nu a reușit să câștige mai mult de o manșă. Bronzul i-a revenit lui Cătălin Tufeanu.

În clasamentul debutanților, deși la început părea că Andrei Pălăngeanu ar putea fi referința, el nu a continuat parcursul și astfel Roland Pali a preluat conducerea. Pe urmele sale, dar la ceva distanță, s-a aflat Răzvan Pahonțu. Runda finală a decis și ocupantul poziției a treia, Răzvan Logigan reușind să-l devanseze pe Rareș Renga cu doar 4 puncte.

Clasament final

S6 Pro

O dorință veche a ligii era un campionat multiclass, în stilul marilor serii de anduranță din lume. Clasa de prototipuri (LMP3) a fost dominată de Dragoș Simion, care a obținut astfel al patrulea titlu consecutiv în iRacing după ce a câștigat două treimi din totalul curselor. În absolut, au fost 12 victorii pentru pilotul West Competition Racing, acesta fiind urmat de Cristian Berindea, cu 4 succese. Bronzul i-a revenit lui Alex Oda (1 victorie), la finele unei lupte strânse cu coechipierul Vlad Răducanu. Totuși, destul de puțini s-au încumetat să concureze la această clasă, ba chiar și unii dintre cei ce au optat pentru prototipuri s-au dovedit destul de optimiști.

Plutonul mult mai consistent a fost la categoria GT4, unde a existat și o varietate de modele ce puteau fi alese: Mercedes, McLaren, Porsche și noul BMW. Pe hârtie, constructorul din Stuttgart era favorit. În practică, el a dat cei mai mulți învingători, dar nu și campionul. Iar asta pentru că și cu un handicap de ordin tehnic pe unele piste, Victor Nicolae (West Competition Racing) a putut compensa și s-a impus de 8 ori din 18 starturi. Astfel, în decurs de o săptămână, veteranul RLR și-a acontat două titluri!

Co-organizatorul Dan Dracea (Mercedes) este vicecampion grație celor două victorii ale sale, iar Marius Blendea (McLaren) completează podiumul stagional, dar rămâne cu regretul colecției impresionante de locuri secunde (7), fără vreo victorie însă. Printre remarcați: Andrei Călinescu, Alex Ciurariu, Răzvan Pahonțu, Dany Maftei și Andrei Daniel.

Clasament final

Pilotul Anului

Victor Nicolae a fost pilotul anului 2019, Cristi Berindea în 2020, apoi Mihai Șuțeanu în 2021 și 2022. Anul trecut a propus curse în AC, iRacing și ACC, iar când s-a tras linie Dragoș Simion a primit distincția. În 2024, el și-a apărat prima poziție, cu un total de 25 de victorii. Victor Nicolae l-a urmat cu 15 succese care i-au prelungit reperul de longevitate, de vreme ce în toți acești șase ani el s-a regăsit în Top 3. Cristian Berindea, cu 8 victorii, a terminat al treilea.

Ce urmează?

Racing League Romania a anunțat deja o revenire în mediul Assetto Corsa chiar din luna ianuarie, la mai bine de un an de la finala Digital RES (AC S7) la Bucharest Gaming Week 2023. De această dată, se va concura cu turismele britanice din epoca Super Touring de-a lungul a cinci etape în săptămâni consecutive. Cursele se vor desfășura miercurea și vor putea fi urmărite, ca de obicei, pe canalul de Youtube RLR.

Chiar și până la startul acestei competiții, mai mulți componenți ai ligii au făcut tranziția înapoi spre Assetto Corsa în cadrul campionatului digital de viteză în coastă organizat de colectivul DRS. Prima etapă a avut loc pe 3 decembrie (Poiana Brașov), unde Cristian Berindea, Vlad Tănăsescu, Ionuț Bușilă, Leo Borlovan sau Sebastian Apostol s-au numărat printre protagoniști.

În mediul iRacing, sezoane similare sunt așteptate de la mijloc de martie, în paralel cu cursele oficiale ale platformei din S2 2025. Până atunci vor mai fi organizate evenimente lipsite de presiune și formate pentru debutanți în ianuarie-februarie. Totodată, va fi evaluată și posibilitatea de a concura în Le Mans Ultimate, de vreme ce s-a deschis posibilitatea organizării de servere private. În orice caz, Racing League Romania rămâne etalonul numeric și valoric al acestei arii în țara noastră.