După o pauză destul de lungă în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione, colectivul Racing League Romania a găsit resursele pentru a propune o nouă competiție în luna decembrie. Turneul inspirat de Logitech G Challenge are un format ”winner takes all” cu faza grupelor, semifinale și o finală care decide marele câștigător.

Cel mai lung sezon al RLR BMW GT Challenge a ajuns la final în martie 2023, după șapte luni în care s-au disputat 13 etape. Victor Nicolae și Sebastian Apostol au cucerit premiul de 1000€ pus la bătaie de BMW România, după care s-au concentrat pe competițiile internaționale. De atunci, cei doi au conlucrat pentru a încheia pe 4 la categoria Silver în SRO eSports IGTC (1620€) și, de curând, au devenit vicecampioni ai Virtual Endurance Masters (2500€). Altfel spus, în cele mai importante două competiții de anduranță la nivel mondial. Apostol a evoluat și în seria europeană de sprint a SRO eSports cu nominalizare din partea uzinei BMW, iar Nicolae s-a impus în ediția inaugurală a campionatului balcanic, împreună cu Dragoș Simion.

Între timp, scena domestică nu a rămas doar pe canapea, aplaudând performanțele internaționale. Racing League Romania a propus două sezoane în mediul iRacing de-a lungul anului – cu V8 Supercars în primăvară și cu monoposturi de Formula 4 încă în desfășurare – și o asociere cu seria națională de anduranță pentru transpunerea sa virtuală (Digital RES) în ”vechiul” Assetto Corsa. Prezent pe toate cele trei platforme, Dragoș Simion este lider la zi în cursa pentru Pilotul Anului în RLR.

Un sondaj efectuat de organizatori în această toamnă a arătat că există destul interes pentru o nouă competiție în ACC, iar în momentul în care s-au găsit și destui doritori care să se implice în organizare, cea mai logică decizie a fost să ”se încerce marea cu degetul” printr-un turneu concis. Inspirat de modelul din karting, acesta va împărți plutonul în patru grupe echilibrate din punct de vedere valoric. Pentru o asemenea distribuție, toate datele adunate de-a lungul a patru sezoane (49 de curse) sunt procesate în prezent cu scopul de a crea un rating al piloților după modelul ATP. Astfel, se vor putea stabili capii de serie, repartizați uniform în cele patru grupe.

Cursele din faza grupelor vor fi în număr de 6, reprezentând toate întâlnirile posibile dintre grupe. Ulterior, cel puțin jumătate se vor califica în semifinale, unde sita va cerne din nou pentru a da numele celor 12 finaliști. Întrecerea finală va avea loc în cadrul ultimului Gaming Marathon al anului și va da câștigătorul RLR Survivor, un format care ar putea fi păstrat sau arhivat, în funcție de feedback-ul piloților.

O altă noutate este lipsa de constrângeri în ceea ce privește conținutul. Votul deschis al comunității a înclinat înspre dorința de a concura cu același model (monomarcă), iar mașina de care românii sunt acum curioși este Porsche 992 GT3 Cup. În realitate, un asemenea model l-a purtat pe Sergiu Nicolae înspre titlul de campion european în 24h Series în acest an. Condițiile de vreme vor fi aleatorii, iar circuitele sunt alese tot de participanți, după ce piloții de referință din 2023 și-au manifestat fiecare câte un veto pentru un traseu din cele 22 existente în ACC.

Program RLR Survivor

  1. Faza grupelor (curse de 20′): vineri 8 decembrie – Imola (Grupa A vs Grupa B, Grupa C vs Grupa D, Grupa A vs Grupa D) și sâmbătă 9 decembrie – Kyalami (Grupa B vs Grupa C, Grupa A vs Grupa C, Grupa B vs Grupa D);
  2. Semifinale (curse de 30′): marți 12 decembrie;
  3. Finala (cursă de 60′): duminică 17 decembrie.

Înscrierile sunt deschise pe platforma go.simrace.ro.

Totodată, pe 11 decembrie va avea loc finala sezonului actual RLR disputat în mediul iRacing, unde bătălia pentru titlu se dă cu monoposturile de Formula 4 între Dragoș Simion și Cristian Berindea. Ecartul dintre aceștia este de 64 puncte, cu 150 disponibile. În urma lor se joacă la fel de intens și bronzul, cu Victor Nicolae favorit în fața lui Andrei Călinescu și Cătălin Tufeanu.